[OPOWIADANIE] Mindfuckness - Ewa Jezierska gościnnie

Krótko, ale trafnie. Lawendowa proza Ewy, z dodatkiem męskiego pierwiastka potrafi poruszać kobiety. A przynajmniej mnie wyjątkowo porusza. Jako dobry przerywnik od melancholijnych postów,  na początek wiosennego uroku - idealne. 




Nie będę ci pisać listów miłosnych, kochanie. Wyczerpał mi się limit słów. Nie będę ci pisać jak bardzo cię kocham, bo studnia snów jest bez dna. Mogę ci napisać, że jesteś podłą szmatą i zaraz to cofnąć. Backspace, sorki. Nie powinnam w ogóle o tobie myśleć, ale myśli nie cofnę. Mogę tylko o nich zapominać. Backspace, enter. 

Nie będę już więcej pisać o tobie. Tego postanowienia nie cofnę. Nie cofnę i nie spełnię. Wchodzisz mi do wanny, kiedy uprawiam mindfulness i jestem w trakcie mierzenia średnicy bąbelka piany. A później zostawiasz mnie samą. Bąbelków brak. Woda zimna, było gorąco tylko przez chwilę. I jak mam zacząć nowy rozdział? Enter.

Nie będę już więcej myśleć o tobie. Bzdura, backspace, enter.

Będę o tobie częściej zapominać. Przy piciu kawy rano i przy myciu kubka po niej. Przy rozmowie z każdą kobietą będę o tobie zapominać. I przy każdym orgazmie będę o tobie zapominać. I jeszcze będę zapominać każdy skrawek twojego ciała, kiedy będę dotykać siebie. I nie wiem jeszcze, co napisać. Może po prostu zapytam, jak tobie idzie zapominanie? Backspace, enter.

Tę wiosnę zapamiętam bardzo dobrze. Tej wiosny jestem bardzo uważna. Uważam na to, żeby znów nie wpaść tam, gdzie słońce nie ma wstępu. Unikam wszelkich sytuacji, które mówią mi co nieco o tobie. Unikam korowej pościeli. Backspace. Unikam pół-wytrawnego wina. Backspace. Unikam dawania. Unikam obiecywania. Backspace. Backspace. Backspace. 

Unikam skakania z tego mostu, który łączy to, co było z tym, co zostało. 
Enter.
Enter.
Enter.
Enter. 
Niektórych rzeczy nie da się uniknąć. Backspace. Niektórych rzeczy nie da się cofnąć. 

* * *

Ewa Jezierska 
Pisała recenzje, teksty krytyczne, felietony i opowiadania dla portali: Dzika Banda, Gildia.pl, 
Szuflada.net, Nowe Myśli. Debiutowała w "Antologii opowiadań o Opolu". Ostatnio lubuje się w krótkich formach, a jej tekst "Wbrew pozorom długa historia o miłości" został wytypowany do 100 najlepszych opowiadań o Warszawie 2016/2017 (http://warsaw.in100words.eu/pl). Autorka cyklu o mitologii słowiańskiej, z czego narodził się pomysł na powieść, nad którą obecnie pracuje.
Fot: kolektyw Gęsia Skórka

Komentarze

  1. Ciekawe ujęcie tematu. Podoba mi się forma na wzór maila... No i jestem miłośniczką mindfulness, więc urzekła mnie ta wariacja na temat psychologii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kilkukrotnie i za każdym razem jestem coraz bardziej urzeczona. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie piszesz, a ten backspace chyba zapadnie na długo w mojej pamięci! Backspace, enter. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi ten komentarz długo zapadnie w pamięci, dzięki!
      Enter, odbiór :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię. Bardzo. Odnajduję w pamięci miliony własnych bekspejsów i milion jeden enterów. Dopóki żyjemy, dopóty enter. Serio. Pozdrawiam (bardzo!).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz